Rejestracja szkoły
Rejestracja szkół odbywa się zgodnie z terminarzem. Aby zgłosić szkołę, wypełnij formularz online:http://rejestracja.ojaj.wsjo.pl/rejestracja/
Do rejestracji wymagany jest 14-cyfrowy numer szkoły. Formularz może wypełnić wyłącznie jedna, wyznaczona osoba ze szkoły (np. nauczyciel lub dyrektor). Rejestracja przez rodzica lub inną osobę spoza szkoły nie jest możliwa.
W razie problemów ze znalezieniem numeru szkoły lub trudności przy rejestracji prosimy o kontakt mailowy: ojaj@wsjo.pl
Przygotuj następujące informacje przed rozpoczęciem rejestracji:
- pełna nazwa i numer szkoły;
- adres szkoły;
- adres strony internetowej szkoły;
- 14-cyfrowy numer szkoły (można go znaleźć w spisie opublikowanym w zakładce „Dokumenty”);
- oficjalny adres e-mail szkoły lub dyrekcji;
- imię i nazwisko nauczyciela odpowiedzialnego za OJAJ – koordynatora;
- numer telefonu kontaktowego do nauczyciela koordynatora (nie do szkoły!);
- adres e-mail nauczyciela zgłaszającego szkołę (ten adres będzie później potrzebny do logowania w panelu nauczyciela, np. do sprawdzania wyników);
- ustalenie własnego hasła dostępu, które należy zapamiętać i nie udostępniać innym osobom.
WAŻNE: Akceptacja szkoły przez Organizatora Olimpiady może potrwać kilka godzin. Jeśli w ciągu 48 godzin od rejestracji nie otrzymają Państwo maila potwierdzającego, prosimy sprawdzić folder SPAM lub skontaktować się mailowo: ojaj@wsjo.pl
Rejestracja ucznia
Rejestracja uczniów odbywa się po przeprowadzeniu I części I etapu w szkole i zgodnie z obowiązującym terminarzem.
Do rejestracji należy zgłosić tylko uczniów, którzy uzyskali minimum 20 punkty (włącznie).
Rejestracja odbywa się poprzez panel nauczyciela: https://rejestracja.ojaj.wsjo.pl
📬 Adres do korespondencji
(Proszę koniecznie dopisać: Biuro Komitetu Głównego OJAJ)
Biuro Komitetu Głównego OJAJ Wyższa Szkoła Języków Obcych im. S.B. Lindego ul. Różana 17A, 61-577 Poznań
Uwaga: Liczy się data stempla pocztowego. Prosimy nie wysyłać przesyłek kurierem.
Karty odpowiedzi należy wysłać wraz z protokołem w terminie określonym w terminarzu.
- Karty odpowiedzi bez wpisanej ilości punktów, nazwy szkoły lub danych ucznia będą dyskwalifikowane.
- Brak protokołów skutkuje dyskwalifikacją uczniów.
- Rejestracja ucznia nie jest równoznaczna z kwalifikacją do II części I etapu.
Ważne zasady
- Rejestracji dokonuje nauczyciel zgłaszający szkołę.
- Można rejestrować uczniów etapami, ale należy uważać, aby nie powtarzać wpisów.
- Podwójne zgłoszenie, błędne dane lub zamiana danych między uczniami skutkują dyskwalifikacją.
- Wszelkie błędy należy zgłaszać niezwłocznie na: ojaj@wsjo.pl
Dane wymagane do rejestracji uczniów
- Imię i nazwisko
- Płeć
- Województwo i powiat zamieszkania
- Data urodzenia
- Klasa
- Liczba wszystkich uczniów biorących udział w stopniu szkolnym (zgodnie z protokołem)
- Liczba uczniów zarejestrowanych do II części I etapu (tylko ci, którzy zdobyli minimum 20 punkty)
- Imię i nazwisko nauczyciela przygotowującego ucznia do Olimpiady;
UWAGA: Rejestracja ucznia nie gwarantuje automatycznej kwalifikacji do II części I etapu – jest to bardzo istotne!
ETAP SZKOLNY: CONFIDENT USER
Oczekiwane umiejętności językowe:
Uczestnicy potrafią posługiwać się językiem angielskim w sposób samodzielny i swobodny. Oznacza to, że rozumieją i umieją stosować szeroki zasób słownictwa oraz różnorodne struktury gramatyczne w odniesieniu do znanych im tematów. Na tym poziomie kładziemy nacisk na poprawne i swobodne użycie języka oraz znajomość zagadnień kulturowych związanych z Wielką Brytanią.
Zakres testowanych umiejętności:
Kładziemy nacisk na: poprawność i szeroki zakres używanych środków językowych, będących dowodem swobodnego posługiwania się językiem angielskim
Rodzaje zadań: test jednokrotnego wyboru, zadania ze słowotwórstwa, transformacje zdań oraz zagadki słowne (tzn. „wisielec”)
Umiejętności poznawcze wymagane na tym etapie, czyli sposoby myślenia i rozwiązywania zadań: rozpoznawanie i przypominanie sobie reguł językowych, a także umiejętność zastosowania wiedzy językowej i kulturowej w zadaniach
Wskazówka! W przygotowaniach do tego etapu mogą pomóc publikacje wymienione w bibliografii dostępnej w kompendium. W kompendium znajdziesz również mapę myśli dotyczącą tego etapu.
POZOSTAŁE INFORMACJE DLA UCZNIÓW I NAUCZYCIELI:
Liczba części etapu szkolnego: 2
1.1 Test papierowy rozwiązywany w szkole
1.2 Test on-line rozwiązywany w szkole
1.1 TEST PAPIEROWY ROZWIĄZYWANY W SZKOLE
Przed rozpoczęciem części 1.1, czyli testu papierowego rozwiązywanego w szkole:
- Nauczyciel-Koordynator (osoba zgłaszająca szkołę) pobiera z Panelu nauczyciela testy do druku w PDF (wersje A i B). Testy zostaną tam umieszczone zgodnie z terminarzem.
Po zakończeniu części 1.1, czyli testu papierowego rozwiązywanego w szkole:
- Nauczyciel-Koordynator pobiera w PDF klucze do testów (wersje A i B) z Panelu nauczyciela. Dokumenty zostaną tam umieszczone zgodnie z terminarzem.
- Nauczyciel-Koordynator lub inny wyznaczony do tego nauczyciel – anglista zatrudniony w danej szkole sprawdzają wszystkie karty odpowiedzi.
- Nauczyciel-Koordynator rejestruje tylko uczniów z wynikiem minimum 20 punktów. Patrz: pomarańczowa zakładka na tej stronie → „Rejestracja ucznia” (krok obowiązkowy).
- Nauczyciel-Koordynator przesyła Pocztą Polską:
- karty odpowiedzi uczniów, którzy uzyskali minimum 20 punktów,
- Protokół z przebiegu Olimpiady Języka Angielskiego Juniorów.
- Protokół oraz szczegółowe informacje o wysyłce są dostępne do pobrania w jednym dokumencie, z zakładki „Protokół” (strona Dokumenty).
Uwaga: Samo przesłanie dokumentów i rejestracja ucznia nie oznaczają zakwalifikowania do drugiej części pierwszego etapu.
1.2 TEST ONLINE ROZWIĄZYWANY W SZKOLE
Do tej części etapu szkolnego kwalifikują się wyłącznie uczniowie, którzy zajęli miejsca od 1 do 450/500 w rankingu punktowym pierwszej części etapu szkolnego, pod warunkiem że zostali poprawnie zarejestrowani w systemie (tj. uczestnicy z najwyższą liczbą punktów, mieszczący się w przedziale 1–450/500 w skali całego kraju).
Przed rozpoczęciem części 1.2, czyli testu online rozwiązywanego w szkole:
- Test on-line należy rozwiązywać wyłącznie na terenie szkoły.
- Termin i godzinę przeprowadzenia testu wyznacza szkoła, w ramach przedziału dat określonych w terminarzu. • Uczniowie mogą rozwiązywać test na komputerach szkolnych (systemy: Windows, Linux, macOS). Nie dopuszcza się korzystania z telefonów komórkowych ani tabletów.
- Nauczyciel-Koordynator uzyska dostęp do loginów i haseł uczestników po zalogowaniu się do Panelu nauczyciela.
Po zakończeniu części 1.2, czyli testu online rozwiązywanego w szkole:
- Wyniki będą dostępne wyłącznie w Panelu nauczyciela po zalogowaniu.
- Nie udzielamy informacji o wynikach telefonicznie ani mailowo. • Ogłoszenie wyników drugiej części etapu szkolnego oraz listy osób zakwalifikowanych do półfinału nastąpi zgodnie z terminarzem.
Do półfinału OJAJ zostanie zakwalifikowanych maksymalnie 130 – 150 uczestników, którzy w zestawieniu wyników z całego kraju uzyskali najwyższe rezultaty.
ETAP PÓŁFINAŁOWY: ADVANCED EXPLORER
Oczekiwane umiejętności językowe:
Uczestnicy potrafią posługiwać się językiem angielskim samodzielnie i swobodnie w różnych sytuacjach – zarówno w tematach znanych, jak i mniej znanych. Rozumieją i interpretują bardziej złożone teksty, analizują ich treść, porównują idee i punkty widzenia oraz jasno formułują własne wnioski.
Na tym etapie szczególny nacisk kładzie się na poprawność i różnorodność użycia struktur gramatycznych i słownictwa, znajomość zagadnień kulturowych i historycznych związanych ze Stanami Zjednoczonymi (zgodnie z mapą myśli), a także na umiejętność wypowiedzi ustnej dotyczącej kultury, historii, literatury (czyli lektury) i doświadczeń osobistych.
Zakres testowanych umiejętności:
Kładziemy nacisk na:
Rodzaje zadań: test jednokrotnego wyboru, zadania ze słowotwórstwa, transformacje zdań oraz zagadki słowne (tzn. „wisielec”), pytanie i odpowiedź (w części ustnej tego etapu)
Umiejętności poznawcze wymagane na tym etapie, czyli sposoby myślenia i rozwiązywania zadań:
dokładny dobór form i znaczeń, precyzyjne przekształcanie struktur językowych, umiejętność zastosowania wiedzy kulturowej w zadaniach oraz analiza i porównywanie wątków i wydarzeń z lektury z własnymi doświadczeniami
Wskazówka! W przygotowaniach do tego etapu mogą pomóc publikacje wymienione w bibliografii dostępnej w kompendium. W kompendium znajdziesz również mapę myśli dotyczącą tego etapu.
POZOSTAŁE INFORMACJE DLA UCZNIÓW I NAUCZYCIELI:
Liczba części etapu półfinałowego: 2
2.1 Test online rozwiązywany w szkole
2.2 Rozmowa online za pośrednictwem platformy do wideokonferencji (z dowolnej lokalizacji)
2.1 TEST ONLINE ROZWIĄZYWANY W SZKOLE
Przed rozpoczęciem części 2.1, czyli testu online rozwiązywanego w szkole:
Po zakończeniu części 2.1, czyli testu online rozwiązywanego w szkole:
INFORMACJA DLA UCZNIÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO ETAPU 2.2, CZYLI ROZMOWY ONLINE
Prosimy, aby każdy uczeń, który zakwalifikował się do etapu 2.2, przesłał wiadomość e-mail na adres ojaj@wsjo.pl zawierającą swoje dane. Termin nadsyłania zgłoszeń do etapu ustnego jest podany w terminarzu. Niewysłanie wiadomości z wymaganymi danymi w wyznaczonym terminie będzie skutkować dyskwalifikacją uczestnika.
We wiadomości e-mail zgłaszającej udział w etapie ustnym należy podać:
Ważne:
Jeśli nie otrzymasz potwierdzenia w ciągu 3 dni roboczych, oznacza to, że:
W takiej sytuacji prosimy o ponowne wysłanie zgłoszenia.
Każdy uczestnik zostanie przypisany do konkretnego dnia i godziny etapu ustnego. Szczegółowy harmonogram zostanie opublikowany na stronie internetowej, w pomarańczowej zakładce, w sekcji ETAPY/REJESTRACJA.
2.2 ROZMOWA ONLINE ZA POŚREDNICTWEM PLATFORMY DO WIDEOKONFERENCJI MICROSOFT TEAMS
Ta część etapu półfinałowego może odbyć się w szkole albo w innym miejscu. Uczestnik ma możliwość wzięcia udziału w rozmowie z dowolnej lokalizacji, także z domu.
Lektura obowiązująca na tym etapie to „Akademia Crookhaven: szkoła oszustów” J.J. Arcanjo. Szczegółowe informacje dotyczące lektury znajdują się w pliku „O lekturze” zamieszczonym w kompendium (zakładka „Materiały”).
Wskazówka! Zanim przystąpisz do rozmowy, przeczytaj uważnie treść pliku „Pozostałe informacje dla uczestników” zamieszczonego w kompendium (zakładka „Materiały”) – znajdziesz tam ważne wskazówki dotyczące przygotowania i zasad podczas wideokonferencji.
Liczba pytań: 4
Kryteria oceny wypowiedzi ustnej:
Maksymalna liczba punktów za część ustną wynosi 40.
Wskazówka! W przygotowaniach do tego etapu mogą pomóc następujące pliki znajdujące się w kompendium: „Myślenie krytyczne” i „14 kroków do sukcesu w części ustnej konkursu”. (zakładka „Materiały”)
Po zakończeniu części 2.2, czyli rozmów online za pośrednictwem platformy do wideokonferencji:
Etap 3 -[składa się z 2 części]
Informacje zostaną opublikowane w późniejszym terminie.
