Etap II Część III – tematy rozmów 2020/2021


Część III etap II – rozmowa on-line przeprowadzana zgodnie z listą imienną z przydzielonym dokładnym terminem rozmowy.


III część to rozmowa przez komunikator internetowy (realizowana w szkole, lub innym dowolnym miejscu gdzie uczestnik posiada dostęp do komputera podłączonego do Internetu). Do III części podchodzą tylko osoby, które uzyskały minimum 75% punktów łącznie z części I i II. Rozmowa składać się będzie z kilku pytań, na łączną sumę 75 pkt.

Do kolejnego, III etapu zostaną zakwalifikowane osoby, które rozwiązały test, przesłały pracę, odbyły rozmowę przez videokomunikator z Komisją i uzyskały, co najmniej 75% sumy możliwych do zdobycia punktów. Informacja o wynikach zostanie umieszczona na panelu Olimpiady (informacja dostępna tylko dla nauczyciela zgłaszającego po zalogowaniu na stronie).

Część III etapu II – egzamin ustny – przeprowadzona zostanie rozmowa na trzy wylosowane tematy (po jednym z każdej kategorii). Egzamin trwa około 10 minut, czas na jedno pytanie to około 2 minuty.

Egzamin ustny podczas III etapu prowadzony będzie on-line za pomocą videokomunikatorów (szczegółowe informacje zostaną opublikowane nie późnej niż 5 dni przed etapem).

OGŁOSZENIE WYNIKÓW I KWALIFIKACJI DO CZĘŚCI III zgodnie z terminarzem https://ojaj.wsjo.pl/terminarz/


TEMATY

1. USA

a. Wybory prezydenckie USA, w jaki sposób przebiegają? Kto może zostać prezydentem USA?

b. Parlament USA – struktura i kompetencje izb.

c. Czy zniesienie wiz do USA jest korzystne dla Polaków – uzasadnij odpowiedź.

d. Legenda Dzikiego Zachodu – czy był taki jak znamy go z literatury i kina?

e. Twórczość jakiego amerykańskiego autora / jakiej amerykańskiej autorki lubię i dlaczego?

2. Wielka Brytania

a. Brexit – szanse i zagrożenia, kto osiągnie największe korzyści?

b. Rodzina królewska – jakie role i funkcje pełnią jej członkowie?

c. Czy utrzymywanie monarchii ma sens? Czy monarchia jest ważna dla współczesnych Brytyjczyków i dlaczego?

d. Jaki okres w historii Anglii uważasz za szczyt jej potęgi?

e. Twórczość jakiego brytyjskiego autora / jakiej brytyjskiej autorki lubię szczególnie i dlaczego?

3. Świat

a. Z czego wynika dominacja języka angielskiego we współczesnym świecie? Czy warto się go uczyć?

b. Jakie globalne zagrożenia współczesnego świata są wg. mnie najgroźniejsze?

c. Czy seriale telewizyjne są wartościowe? Czy i czego się z nich uczymy – uzasadnij wypowiedź.

d. Jaka jest przyszłość naszej planety w ciągu najbliższych 50 lat? Jak za 50 lat będzie wyglądał nasz świat?

e. Czy wielkie, międzynarodowe widowiska sportowe (olimpiady, mistrzostwa świata) to święto sportu czy dobry business – uzasadnij wypowiedź.